Unidents historie tidslinje


 Naviger i vores tidslinje ved at klikke på billederne i tidslinjen,
eller klik på pilen til højre

Om Unident ApS

Kontorer i hele Skandinavien

Unident blev etableret i 1992 af tandlægesønnerne Marcus og Christian Nordvall. Unident har kontorer i Stockholm (Sverige), Horten (Norge) og København samt hovedkontor i Falkenberg i Sverige. Der arbejder ca. 100 personer i koncernen.

 

Et bredt og aktuelt produktsortiment

Vi arbejder løbende på at finde nye og interessante dentalprodukter. Det tætte samarbejde med flere af verdens førende producenter af dentaludstyr og dentalmateriale er yderst vigtigt, og vi samarbejder med kendte varemærker og producenter, såsom Cefla, Sirona Dental, Vatech, Wand, Composipost, Kerr, Heraeus og Geistlich mfl. Hvert år lancerer vi nogle interessante nyheder på det skandinaviske dentalmarked.

Lige for tiden tilbyder vi endda udstyr og klinikopbygning. Som kunde kan du få hjælp med alt fra opbygning af klinikken til levering og installation af alt det, du skal bruge til en velfungerende praksis. Vi udfører naturligvis også service og yder support, så du som kliniker kan føle dig helt tryg.

Unident har længe været markedsførende i Sverige inden for digital røntgen. Vi forhandler Schick-sensorerne fra Sirona Dental Inc. (tidligere Schick Technologies, USA), der er verdens største producent af digitale røntgensystemer med over 50 % af markedet på verdensplan.

Halvdelen af de private tandlæger i Sverige samt 11 af Sveriges landsting har valgt at digitalisere deres praksis med de verdensførende Schick-produkter fra Unident.

Unident er i gang med at udvide produktudbuddet på forbrugssiden. Der tilføjes nye produkter næsten dagligt, og det meste kan købes via vores webshop døgnet rundt. Her kan du også finde alle aktuelle oplysninger om produkterne. Hvis du mangler noget, er du altid velkommen til at kontakte vores imødekommende kundeservice, der vil hjælpe dig, så godt de kan.

 

Nyheder og markedsføring

En markant markedsføring er en vigtig del af vores virksomhed, og vi har vores egen marketingsafdeling, der arbejder på at udvide varemærker, positionering og reklameproduktion. Vi hjælper også vores kunder med deres markedsføring, f.eks. hjælper vi tandlægerne med at tiltrække flere patienter til deres klinik eller fortælle om en ny teknik. Internettet er den vigtigste markedsføringskanal, og her er vi langt fremme i arbejdet med segmenteret markedsføring via vores kundedatabase.

 

Behagelig og æstetisk tandpleje

Unident har som mål at give patienterne en bedre og mere behagelig tandpleje. Mange af vores produkter, f.eks. dentallaser og bedøvelsesinstrumentet "The Wand", bidrager aktivt til at mindske smerte og tandlægeskræk. Digital røntgen giver væsentlig mindre stråling. Isolite er et unikt tandisoleringssystem, der giver dig fuld kontrol over det orale miljø: Patientens mund holdes åben på en behagelig måde, mens tungen og kinderne holdes væk fra tænderne. Vi arbejder naturligvis også meget inden for området æstetisk tandpleje, f.eks. med tandblegning.

 

Artilabs tandteknik

Artilabs er vores fullservicelaboratorium i Västerås. Vores tandteknikere har forskellige baggrunde og specialkompetencer, så de bedre kan imødekomme kundernes behov. De ansattes kompetencer er udgangspunktet for virksomhedens fremtid, og disse kompetencer udvikles derfor løbende i takt med behov fra markederne. Vi arbejder udelukkende med de nyeste teknikker, de bedste materialer og de dygtigste medarbejdere.

 

Vores medarbejdere

Vi er et positivt tema, hvor mange har kendt hinanden i mange år, og det giver et åbent og familiært arbejdsklima med masser af grin og intensive diskussioner. Vi er en projektstyret organisation og arbejder meget i teams. Her arbejder personer med drive, der selv tager ansvaret for planlægningen og deres egne arbejdsopgaver.

 

Virksomhedspolitik

Ledelsen og personalet hos Unident arbejder konstant med miljø- og kvalitetsarbejde. Unident opfylder alle love, forskrifter og andre krav og arbejder konstant med at forbedre kvalitets- og miljøledelsessystemet og forebygge forurening. Ledelsen vælger de ressourcer, der er nødvendige for at fastsætte og følge op på virksomhedens mål og giver altid sin opbakning.

Ved at lytte til kunden kan vi sammen virkeliggøre vores forretningsidé:

"Vi vil inspirere tandplejen til at vælge os som samarbejdspartner i kraft af vores engagerede medarbejdere, branchens bedste behandling og et bredt produktudvalg."